Kaj želimo dobiti od partnerjev?
Danilo Tic
Če želimo dolgoročno sodelovati s partnerjem, nam mora pomagati pri enem od treh področij.
- Pomagati nam mora izvesti določeno nalogo, ki je povezana z izvedbo našega procesa
- Rešiti nam mora določen problem, za katerega nimamo zadosti lastnih virov za izvedbo, ali pa sploh nimamo virov in znanja, da bi jih rešili.
- Pomagati nam mora zadovoljiti potrebe, ki jih imamo v podjetju in jih ne moremo jih pa zadovoljiti. Ena takšnih potreb je komuniciranje, ki se z rastjo podjetij zelo zaplete.
Če partner ne pomaga na nobenem od navedenih področij, potem je z njih nesmiselno sodelovati.
Pri izbiri partnerja je koristno analizirati njegov poslovni model in ugotoviti, kako nas tretira. Smo zanj kupci, soustvarjalci ali posredniki. Kaj od prej navedenega je možno?
Če ugotovite, da se odziva pretogo, morate poiskati bolj fleksibilnega partnerja.
Številna podjetja v Sloveniji ocenjuje dobavitelje. Večina ocen ni narejena z vidika poslovnega modela. Ocenjuje se kriterij cene, kakovosti, odziva osebja, ustreznosti dokumentacije in podobno. Podjetja lahko zelo koristi presoja skladnosti poslovnega modela partnerja z vidika kombiniranja z njihovim poslovnim modelom. Sta modela kompatibilna ali podjetja sodelujeta, ker ni druge izbire. Pri nas v številnih primerih kupci pogojujejo sklenitve poslov z izbiro partnerja. Potencialni partnerji ali partnerji, ki povzročajo probleme, ne izvedejo nalog v dogovorjenih okvirih in ne zadovoljijo potreb, so le zvezde enodnevnice. Potrebno jih izločiti čimprej.
Če ocenimo svoj poslovni model z vidika kombiniranja poslovnega modela s modeli partnerjev, nam mora takšen poslovno modelni kombo prinesti izvedene naloge, rešene probleme in zadovoljene potrebe.