Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Blog

 

 

Kaj želimo dobiti od partnerjev?

Danilo Tic

Če želimo dolgoročno sodelovati s partnerjem, nam mora pomagati pri enem od treh področij.

  • Pomagati nam mora izvesti določeno nalogo, ki je povezana  z izvedbo našega procesa
  • Rešiti nam mora določen problem, za katerega nimamo zadosti lastnih virov za izvedbo, ali pa sploh nimamo virov in znanja, da bi jih rešili.
  • Pomagati nam mora zadovoljiti potrebe, ki jih imamo v podjetju in jih  ne moremo jih pa zadovoljiti.  Ena takšnih potreb je komuniciranje, ki se z rastjo podjetij zelo zaplete.

Če partner ne pomaga na nobenem od navedenih področij, potem je z njih nesmiselno sodelovati.

Pri izbiri partnerja je koristno analizirati njegov poslovni model in ugotoviti, kako nas tretira. Smo zanj kupci, soustvarjalci ali posredniki.  Kaj od prej navedenega je možno?

Če ugotovite, da se odziva pretogo, morate poiskati bolj fleksibilnega partnerja.

Številna podjetja v Sloveniji ocenjuje dobavitelje. Večina ocen ni narejena z vidika poslovnega modela. Ocenjuje se kriterij cene, kakovosti, odziva osebja, ustreznosti dokumentacije in podobno. Podjetja lahko zelo koristi presoja skladnosti poslovnega modela partnerja z vidika kombiniranja z njihovim poslovnim modelom. Sta modela kompatibilna ali podjetja sodelujeta, ker ni druge izbire. Pri nas v številnih primerih kupci pogojujejo sklenitve  poslov z izbiro partnerja. Potencialni partnerji ali partnerji, ki povzročajo probleme, ne izvedejo nalog v dogovorjenih okvirih in ne zadovoljijo potreb, so le zvezde enodnevnice. Potrebno jih izločiti čimprej.

Če ocenimo svoj poslovni model z vidika kombiniranja poslovnega modela s modeli partnerjev, nam mora takšen poslovno modelni  kombo  prinesti  izvedene naloge,  rešene  probleme in zadovoljene potrebe.

Platno poslovnega modela – Poster V.1.0

Danilo Tic

Platno poslovnega modela (PPM), ki ga je razvil Alex Osterwalder, je orodje, ki ga uporabljamo za pregled in ponovno definiranje poslovnega modela. PPM Poster V 1.0 je podlaga za hiter zapis ideje in definiranje poslovnega modela.

Business Model Canvas, Osterwalder, Pigneur & al. 2010, CC BY-SA 3.0.

Business Model Canvas, Osterwalder, Pigneur & al. 2010, CC BY-SA 3.0.

S pomočjo Posterja V 1.0 lahko oblikujemo poslovni model prihodnosti, ki je papir brez vrednosti, dokler ga ne pričnemo testirati na primerih. S testiranjem tako zapisanega poslovnega modela spoznamo, kje se naša predvidevanja ujemajo z realnostjo. Spoznamo tudi, na katerih mestih so naša ugibanja v posameznih elementih poslovnega modela daleč od realnosti. Testiranja so izjemno težaven del in izvrstna priložnost za učenje. Naše izkušnje so pri tem mnoge in dobre na vseh področjih.

Kako bi Bonpet System moral inovirat poslovni model?

Danilo Tic

Pred nekaj tedni so plezalnemu prijatelju zažgali cvetličarno. Ker se je to zgodilo ponoči, mu je pogorela vse zaloga. Izgubil je tudi računalnik s podatki in TV monitor, ki mu je služil kot reklami pano. Nekaj dni po tem dogodku sem mu omenil, da delam za trboveljsko podjetje Bonpet System, ki izdeluje ampule s tekočino, ki jih raznese pri temperaturi višji od 80 stopinj C. Če bi imel v cvetličarni zmontirane te ampule, mu zagotovo ne bi pogorela vsa zaloga, sva ugotovila.

Bonpet System je odkupil pravice za recept, s katerim se naredi tekočina. So pa razvili različne oblike embalaže za shranjevanje te tekočine. Za to uporabljajo steklene ampule, plastične kontejnerje in spreje.  Tekočina se v različnih embalažah samodejno aktivira in pogasi požar. Nameščena pa mora biti v bližini potencialne grožnje za nastanek požara. Izdelek rešuje velik problem vseh, ki živijo in delajo v prostorih, kjer lahko pride do požara. Še posebej so te ampule, kontejnerji primerni tam, kjer je otežen dostop gasilcev. To so čolni, planinske postojanke, vikendi na oddaljenih krajih in podobno.

Podjetje Bonpet System je uspešno. Če bi uspeli s svojimi kanali predstaviti prednosti svoje vrednostne ponudbe, bi zagotovo bili  bistveno bolj uspešni. Še posebej zato, ker so slovenske zavarovalnice že spoznale prednosti tega sistema in nudijo 5 več procentne diskonte za tiste, ki imajo v svojih objektih vgrajene ampule.

Zato bi podjetje Bonpet System moralo pripraviti nove poslovne modele svojih partnerjev, ki distribuirajo ali bi distribuirali njihov proizvod. Na tak način bi lahko pomagali preprečiti marsikateri požar, ki pa brez tega naredi veliko škode. Takšni kombinirani poslovni modeli bi bili uspešni tako za distributerje kot za Bonpet Systems.