Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Blog

 

 

Kako nagovoriti investitorje in deležnike vašega posla?

Danilo Tic

Investitorje in druge deležnike za katere menite, da bi sodelovali pri poslu, kjer inovirate proizvode, procese ali  poslovne modele, je potrebno prepričati, da verjemejo v to kar delate. Zato je potrebno pripraviti kratek nagovor, ki jim predstavi vašo zgodbo in jih s tem nagovorom poskušete navdušiti, da bodo sodelovali s finančnim vložkom, kot soustvarjalci ali bodo želeli vašo rešitev kupiti.

Dober nagovor deležnikom vašega posla mora vsebovati in poudariti 7 področij:

  • poslovni model,
  • vrednostno ponudbo, ki svebuje problem in rešitev,
  • prodajne poti in tržne aktivnosti,
  • ciljni trg, velikost trga in  segmentacijo strank,  
  • analizo poslovnega okolja, konkurenco in konkurenčne prednosti,
  • velikost potrebnega financiranja in veliko sliko finančne projekcije,
  • ključne časovne mejnike in člane skupine ter svetovalce.

Nagovor je smiselno predstaviti s projekcijo, ki sme trajat od 10 do 15 min (11 slik). Temu pa je potrebno priložiti vizualno predstavitev, ki vsebuje prej navedeno vsebino na 1 strani.

Danilo Tič

Kako do denarja za poslovne modele?

Danilo Tic

Pri izvedbi kateregakoli posla je zelo pomemben finančni vir, s katerim financiramo ključne aktivnosti za ustvarjanje vrednosti, ki so namenjene strankam. Dolgo časa sem se ukvarjal s poslovnimi financami podjetij v razločnih panogah. Številna podjetja se obnašajo do procesov financiranja zelo neodgovorno, često lahkomiselno. V času kunjukturnih gibanj gospodarstev je denarja na trgu veliko in kar omogoča lažje zadolževanje. V Sloveniji je to bilo velikokrat podprto s poznanstvi.

V današnjem času, ko govorimo o finančni krizi, je financiranje projektov zelo zahtevno opravilo. Tudi dobro pripravljeni projekti, bodo težko pridobili bančne dolžniške vire financiranja. Obstoječa slovenska podjetja, ki imajo neprimerno razmerje med dolžniškimi in lastniškimi financiranja se morajo razdolževati. Banke ne podaljšujejo bančnih aranžmejev in včasih nerazumljivo dušijo programe in projekte, ki so srednjeročno ali dolgoročno dobičkonosni. Za nova podjetja in nove poslovne modele skoraj ni mogoče dobiti bančnega dolžniškega vira financiranja.

Kako lahko financirate nove inovativne poslovne modele, inovativne produkte in inovativne procese?

Naštel bi nekaj možnosti virov financiranja:

  • vložen denar ustanoviteljev,
  • partnerstvo,
  • pomoč družine,
  • crowdfounding,
  • poslovni angeli,
  • viri podjetniškega sklada,
  • viri EU.

Če pa želite pridobiti potrebene vire, morate ustvariti vrednost, ki jo stranke resnično rabijo in so za to pripravljene plačati protivrednost, ki jo zahtevate. Za stranko morate opraviti delo, ki ga potrebuje in jim prinaša koristi ali jim odpravlja bolečino. Ko so vrednostna ponudba in stranke znane, je potrebno vzpostaviti popolen poslovni model. Tega pa je potrebno postaviti v čas in strateški okvir. Ko vse komponente stestiramo, so popolnoma jasne in v njih verjamete, lahko pripravite predstavitev za investitorje. Če niso pripravljeni financirati vašega poslovnega modela, se vprašajte, kaj ste storili narobe in poskusite to izboljšati.

Danilo Tič

Bonpet ampule za planinske postojanke

Danilo Tic

Že nekaj let sodelujem s pojetjem Bonpet Sy. iz Trbovelj, ki ima svoj obrat v Hrastniku. Proizvajajo protipožarne ampule, ki jih preventivno namestimo na mesta tvegana za požare. Ker že dobrih 40 let zahajam v gore in aktivno sodelujem z planinskimi društvi, sem predlagal kampanjo za namestitev ampul v planinskih postojankah, kjer so se v preteklosti zgodili številni požari in so postojanke pogorele do tal. Kapanja se je končala neuspešno, kljub temu, da je med tem pogorela ena postojanka do tal. Analiziral sem vrednostno ponudbo, kanale poslovnega modela in kupce.

ampule_bonpet

Ugotovil sem sledeče:

  • izdelek je inovativen in zgodnjih adapterjev ni,

  • kampanja preko e-pošte ni primerna zaradi strukture odgovornih v planinskih društvih, ki odločajo,

  • odgovorni na planinskih društvih samoiniciativno ne prepoznajo vrednosti samodejne pogasitve ognja z ampulo (mislijo, nam se ne more zgoditi),

  • kljub temu, da zavarovalnice ponujajo 10% popust pri zavarovanju stavbe, ki ima vgrajeno/e ampule, tega zavarovanci (paninska društva) ne vejo.

Kaj sem se pri tem naučil:

  • kampanja mora biti zaradi sturkture odločevalcev osebna,

  • tisti, ki kot kanali pri kampanji ponujajo vrednost,morajo natačno vedeti, kakšno korist ponujajo, katera tveganja zmanjšujejo in kakšno preventivno delo je za društva zato opravljeno,

  • zato mora Bonpet poiskati nove partnerje, ki so ob enem novi kanal,

  • to so zavarovalni agenti, ki prodajajo zavarovanja stavb, za njih morajo organizirati šolanje in jih ustrezno nagraditi.