Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Blog

 

 

Filtering by Category: Objava

Learning to Fly

Danilo Tic

http://www.ted.com Is your school or workplace divided into "creatives" versus practical people? Yet surely, David Kelley suggests, creativity is not the domain of only a chosen few. Telling stories from his legendary design career and his own life, he offers ways to build the confidence to create...

Ko sem si na TED’s ogledal izjemno predavanje Davida Kellya  How to build your creative confidence o zaupanju, povezanim z kreativnostjo in strankami, sem pomislil na moje plezanje. Pri plezanju je samozavest in zaupanje v soplezalca, ki je na isti vrvi, povezano z preživetjem. Hitro se lahko najdeš na robu. Če plezaš z neznancem ali na področju, ki ga ne poznaš, so negotovosti lahko zelo velike. Zato je nekje v meni zmeraj spoštovanje do prihajajoče ture in  nekje v ozadju vznemirjenje in nek spoštljiv strah do negotovosti. Z velikim  številom preplezanih tur sem strah spremenil v spoštovanje in ustvaril veliko samozaupanje. Samozavest in zaupanje je pri plezanju pomembna vrednota. Od takrat, ko sem se učil samozavesti pri plezanju rad poslušam Learning to Fly.

V poslu je nekaj podobnega. Stranke ne kupijo tvojega proizvoda ali storitve, če ne zaupajo. Komercialisti težko prodajo izdelek, če nimajo samozavesti in ne zaupajo v izdelek.  Težko je izpeljevati posel, če ne zaupamo partnerjem, da bodo naredili dogovorjeno. Kako naj nam partner zaupa, če mu ne plačujemo računov za korektno opravljeno delo,  kot smo se dogovorili. Težko bo v poslu uspešen nekdo, ki se zaupa v svoj izdelek in sam sebi.

Ko sem v začetku devetdesetih let delal za trgovsko podjetje kot vodja finančne operative, zadolžen za plačevanje, sem se ob  priložnosti sestal s komercialnim direktorjem. Ta je na sestanku pregledoval račune. Pogodbeno dogovorjene roke plačila na računih je prečrtaval  in jih spreminjal iz 60 dni na 90 ali 120 dni. Za mojo plezalno filozofijo je bilo to nezaslišano. Takšna praksa se je obdržala pri nas vse do danes in v poslovanju podjetij pomeni veliko negotovost. Večje ribe spretno izkoriščajo našo pravno ureditev in institucije. Roki plačil se v številnih primerih podaljšujejo na leto dni ali nikoli plačane obveznosti. Poslovne negotovosti so danes tudi zaradi spreminjajočega okolja še toliko večje.

In kaj lahko storimo za zmanjšanje negotovosti?

Ko sem prvič plezal na izpostavljenem mestu in so me mišice na rokah bolele od napetosti, sem razmišljal, kaj če padem.  Od strahu sem izgubljal moč. Z varovanjem od zgoraj sem preizkušal svoje meje. Z ogromnim številom preplezanih sten, sem pri plezanju nehal misliti na karkoli, razen na naslednji oprimek in kako ga bom prijel, se postavil. To je v meni dvignilo samozavest. Zaupal sem tistim, ki so bili boljši od mene in tistim, ki so stvari obvladovali, delali podobno kot jaz.

V poslovnem svetu je veliko težje kot pri plezanju, saj je veliko več okoliščin, ki vplivajo na zaupanje pri izvedbi posla. Negotovosti lahko zmanjšamo tako, da prepoznamo gradnike, ki ključno vplivajo  na poslovanje in preverimo deležnike posla. To so partnerji, zaposleni, stranke, kupci, financerji ip. Zaupanje je smiselno oceniti na emocionalnem nivoju, smiselno pa ga je preverit tudi na kvantitativnem nivoju. Tako, da preverimo podatke, izmerimo parametre.

Kako oblikovati rešitve, ki bodo zmanjšala negotovosti?

Pri tem problemu si lahko pomagamo z oblikovanjem osebnega poslovnega modela, ki nam pomaga pri umeščanju  naših idej s pomočjo platna osebnega poslovnega modela. V fazi testiranja takšnih idej preverimo zaupanje strank do ideje. Preverimo pa tudi koliko so zaupanja vredni naši partnerji.  Temu primerno sami oblikujemo tudi samozavest. Testiranja so osnova za učenje in je vodeno mojstrstvo, kot ga je imenoval David Kelly.

Zmanjšanje negotovosti s preverjanjem zaupanja na nivoju podjetja, pa se lahko hitro preveri s oblikovanjem poslovnega modela, kjer je zelo koristno uporabiti platno poslovnega modela.Ugotovitve o zaupanju, ki jih dobimo na podlagi testiranja poslovnega modela, nam lahko služijo pri kompleksnejšem kombiniranju našega poslovnega modela s poslovnimi modeli naših partnerjev in ostalih deležnikov.

Platno poslovnega modela – Poster V.1.0

Danilo Tic

Platno poslovnega modela (PPM), ki ga je razvil Alex Osterwalder, je orodje, ki ga uporabljamo za pregled in ponovno definiranje poslovnega modela. PPM Poster V 1.0 je podlaga za hiter zapis ideje in definiranje poslovnega modela.

Business Model Canvas, Osterwalder, Pigneur & al. 2010, CC BY-SA 3.0.

Business Model Canvas, Osterwalder, Pigneur & al. 2010, CC BY-SA 3.0.

S pomočjo Posterja V 1.0 lahko oblikujemo poslovni model prihodnosti, ki je papir brez vrednosti, dokler ga ne pričnemo testirati na primerih. S testiranjem tako zapisanega poslovnega modela spoznamo, kje se naša predvidevanja ujemajo z realnostjo. Spoznamo tudi, na katerih mestih so naša ugibanja v posameznih elementih poslovnega modela daleč od realnosti. Testiranja so izjemno težaven del in izvrstna priložnost za učenje. Naše izkušnje so pri tem mnoge in dobre na vseh področjih.

Kako bi Bonpet System moral inovirat poslovni model?

Danilo Tic

Pred nekaj tedni so plezalnemu prijatelju zažgali cvetličarno. Ker se je to zgodilo ponoči, mu je pogorela vse zaloga. Izgubil je tudi računalnik s podatki in TV monitor, ki mu je služil kot reklami pano. Nekaj dni po tem dogodku sem mu omenil, da delam za trboveljsko podjetje Bonpet System, ki izdeluje ampule s tekočino, ki jih raznese pri temperaturi višji od 80 stopinj C. Če bi imel v cvetličarni zmontirane te ampule, mu zagotovo ne bi pogorela vsa zaloga, sva ugotovila.

Bonpet System je odkupil pravice za recept, s katerim se naredi tekočina. So pa razvili različne oblike embalaže za shranjevanje te tekočine. Za to uporabljajo steklene ampule, plastične kontejnerje in spreje.  Tekočina se v različnih embalažah samodejno aktivira in pogasi požar. Nameščena pa mora biti v bližini potencialne grožnje za nastanek požara. Izdelek rešuje velik problem vseh, ki živijo in delajo v prostorih, kjer lahko pride do požara. Še posebej so te ampule, kontejnerji primerni tam, kjer je otežen dostop gasilcev. To so čolni, planinske postojanke, vikendi na oddaljenih krajih in podobno.

Podjetje Bonpet System je uspešno. Če bi uspeli s svojimi kanali predstaviti prednosti svoje vrednostne ponudbe, bi zagotovo bili  bistveno bolj uspešni. Še posebej zato, ker so slovenske zavarovalnice že spoznale prednosti tega sistema in nudijo 5 več procentne diskonte za tiste, ki imajo v svojih objektih vgrajene ampule.

Zato bi podjetje Bonpet System moralo pripraviti nove poslovne modele svojih partnerjev, ki distribuirajo ali bi distribuirali njihov proizvod. Na tak način bi lahko pomagali preprečiti marsikateri požar, ki pa brez tega naredi veliko škode. Takšni kombinirani poslovni modeli bi bili uspešni tako za distributerje kot za Bonpet Systems.