Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Blog

 

 

Filtering by Category: Nasvet

Kako nagovoriti investitorje in deležnike vašega posla?

Danilo Tic

Investitorje in druge deležnike za katere menite, da bi sodelovali pri poslu, kjer inovirate proizvode, procese ali  poslovne modele, je potrebno prepričati, da verjemejo v to kar delate. Zato je potrebno pripraviti kratek nagovor, ki jim predstavi vašo zgodbo in jih s tem nagovorom poskušete navdušiti, da bodo sodelovali s finančnim vložkom, kot soustvarjalci ali bodo želeli vašo rešitev kupiti.

Dober nagovor deležnikom vašega posla mora vsebovati in poudariti 7 področij:

  • poslovni model,
  • vrednostno ponudbo, ki svebuje problem in rešitev,
  • prodajne poti in tržne aktivnosti,
  • ciljni trg, velikost trga in  segmentacijo strank,  
  • analizo poslovnega okolja, konkurenco in konkurenčne prednosti,
  • velikost potrebnega financiranja in veliko sliko finančne projekcije,
  • ključne časovne mejnike in člane skupine ter svetovalce.

Nagovor je smiselno predstaviti s projekcijo, ki sme trajat od 10 do 15 min (11 slik). Temu pa je potrebno priložiti vizualno predstavitev, ki vsebuje prej navedeno vsebino na 1 strani.

Danilo Tič

Kako do denarja za poslovne modele?

Danilo Tic

Pri izvedbi kateregakoli posla je zelo pomemben finančni vir, s katerim financiramo ključne aktivnosti za ustvarjanje vrednosti, ki so namenjene strankam. Dolgo časa sem se ukvarjal s poslovnimi financami podjetij v razločnih panogah. Številna podjetja se obnašajo do procesov financiranja zelo neodgovorno, često lahkomiselno. V času kunjukturnih gibanj gospodarstev je denarja na trgu veliko in kar omogoča lažje zadolževanje. V Sloveniji je to bilo velikokrat podprto s poznanstvi.

V današnjem času, ko govorimo o finančni krizi, je financiranje projektov zelo zahtevno opravilo. Tudi dobro pripravljeni projekti, bodo težko pridobili bančne dolžniške vire financiranja. Obstoječa slovenska podjetja, ki imajo neprimerno razmerje med dolžniškimi in lastniškimi financiranja se morajo razdolževati. Banke ne podaljšujejo bančnih aranžmejev in včasih nerazumljivo dušijo programe in projekte, ki so srednjeročno ali dolgoročno dobičkonosni. Za nova podjetja in nove poslovne modele skoraj ni mogoče dobiti bančnega dolžniškega vira financiranja.

Kako lahko financirate nove inovativne poslovne modele, inovativne produkte in inovativne procese?

Naštel bi nekaj možnosti virov financiranja:

  • vložen denar ustanoviteljev,
  • partnerstvo,
  • pomoč družine,
  • crowdfounding,
  • poslovni angeli,
  • viri podjetniškega sklada,
  • viri EU.

Če pa želite pridobiti potrebene vire, morate ustvariti vrednost, ki jo stranke resnično rabijo in so za to pripravljene plačati protivrednost, ki jo zahtevate. Za stranko morate opraviti delo, ki ga potrebuje in jim prinaša koristi ali jim odpravlja bolečino. Ko so vrednostna ponudba in stranke znane, je potrebno vzpostaviti popolen poslovni model. Tega pa je potrebno postaviti v čas in strateški okvir. Ko vse komponente stestiramo, so popolnoma jasne in v njih verjamete, lahko pripravite predstavitev za investitorje. Če niso pripravljeni financirati vašega poslovnega modela, se vprašajte, kaj ste storili narobe in poskusite to izboljšati.

Danilo Tič

Poslovna igra

Danilo Tic

Uspešno poslovanje je vrsta poslovne igre, kjer je izid negotov. Vse igre so povezane s cilji. Cilj nastane, ko želimo iz začetnega stanja (Začetek) preiti do stanja, ki ga hočemo doseči (Konec). To opravimo z vmesnimi koraki, katerih napredovanje je pogojeno z vzroki in posledicami. Ti koraki so lahko povsem preprosti ali pa zahtevajo kompleksno delovanje, ki nas pripelje do uresničitve željenega cilja. Korake izvajamo v določenem okolju, ki je razpeto med začetkom  in koncem našega procesa.

Poslovanje in poslovne igre lahko primerjamo z delovanjem v goram, saj vse te dejavnosti povezuje negotovost. V gorah mnogokrat prispemo na novo področje ponoči, v slabem vremenu ali megli. Čeprav vemo, kam želimo priplezati, postanejo zaradi danih okoliščin cilji nejasni, saj nič ne vidimo, okolja, v katerem delujemo,  ne vidimo. Nejasni cilji povzročijo, da si zastavimo vmesne izzive, ki nas peljejo v smer nejasnega cilja. Pri tem se učimo po korakih. Da navdušimo sodelujoče morajo biti vmesni izzivi otipljivi in si jih je možno predstavljati zato, da jih čutimo in jih delimo. To dvigne našo motivacijo za izvedbo. V gorskem okolju preverjamo, raziskujemo in/ali ekspiremintiramo, kam nas bo pripeljalo delovanje. Vsak vmesni izziv, ki ga začnemo, ga tudi končamo z zaključki, odločitvami in dejavnostmi. S tem usmerjamo naš položaj  in raziskujemo naše dejavnosti.

poslovna_igra_danilo_tic

Poslovno okolje je kot gorsko okolje, vsakodnevno je izpostavljeno ekstremnim pogojem, kot so:

  • prebojne inovacije, ki vplivajo na cele panoge (primer glasbene panoge, založništvo in podobno),
  • zahteve   avtomobilskih  verig, ki hočejo vsakoletno  zniževanje cen podizvajalcev sestavnih delov,
  • padanje cene letalskih prevozov, ki so padle v 20 letih za nakajkrat.
Poslovna_igra_danilotic

Kako se odzvati na te razmere, ki često povzročijo, da so cilji nejasni? (kot bi bili na Triglavskih podih v popolni megli in bi si reševali golo življenje namesto, da se povzpnete na vrh Triglava). Uporabite nove strategije zato, da spremenite poslovno igro in se izognete takšnim situacijam.

Poslovna_igra_danilotic

Če želite vedeti, kje se trenutno nahajate, izponite vprašalnik!